retailone.nl

Nummer 1 in online retail

Waarom Bconnect Live Chat service onmisbaar is voor jouw bedrijf

Op welke manieren kunnen jouw (potentiële) klanten contact met je opnemen? Er zijn diverse mogelijkheden. Via de telefoon of e-mail zijn de gebruikelijke mogelijkheden, maar is dat nog wel van deze tijd? Mensen gebruiken hun telefoon niet meer om te bellen, maar steeds vaker om berichten te sturen. Contact zoeken via WhatsApp is één van de mogelijkheden die vaak geboden wordt, maar tegenwoordig wordt ook vaak een Live Chat service aangeboden. Een mix aan communicatiemogelijkheden zorgt ervoor dat je de klant genoeg opties biedt om contact op te nemen met jouw bedrijf. Bconnect Live Chat kan je daarbij helpen, Bconnect verzorgde al meer dan 500 Live Chat implementaties. Waarom? Kanten houden van Live Chat en waarom dat is leggen we je uit in dit artikel.

Klanten verlaten minder snel hun winkelwagen

Een klant is heerlijk aan het shoppen in jouw webshop, en producten worden één voor één aan het winkelwagentje toegevoegd. Maar tijdens het shoppen is er een vraag over een product, de beschikbaarheid van een product, retourbeleid of garantie, of de betalingsmogelijkheden. De klant wil eigenlijk direct antwoord weten op de vraag. Via Live Chat is de snelste communicatiemiddel. Bij een direct antwoord gaat jouw klant verder met de aankoop en zal hij alles wat in het winkelwagentje zit ook bestellen.

Meer verkoopkansen door laagdrempelige contactopties

Het grijpen van de telefoon, het typen van een mail of het schrijven van een brief is té veel moeite voor de klant. Hoe makkelijker je het de klant maakt, hoe tevredener de klant is en dit verhoogt weer de verkoopkansen. Je klanten maken immers ook contact via Messenger of WhatsApp met hun vrienden of familie, dus waarom niet met jouw bedrijf?

Hogere klanttevredenheid met live chat

Hoe frustrerend is het als je tientallen minuten aan de telefoon in de wacht hangt voordat je eigenlijk eens iemand aan de telefoon krijgt. En heb je eindelijk iemand aan de telefoon, dan word je ook nog eens van het kastje naar de muur gestuurd. Dit zorgt ervoor dat je klanten niet tevreden zijn over je bedrijf. Contact opnemen met Live Chat geeft doorgaans snel antwoord en zorgt daarmee voor een hogere klanttevredenheid. En als klanten tevreden zijn, zullen ze nog eens terugkomen.

Meer klanten helpen = minder kosten en minder tijd

Je kunt maar één klant tegelijk telefonisch helpen. E-mails moet je ook één voor één afhandelen. Via Live Chat kun je meerdere klanten tegelijk helpen. Hierdoor is de efficiënte van de medewerker een stuk hoger, en daarmee de kosten een stuk lager.
Voor de klant heeft het ook voordelen; die kan – terwijl hij wacht op antwoord – in de tussentijd iets anders gaan doen.

Meer omzet

Bconnect Live Chat leidt tot meer omzet. Als klanten minder snel hun winkelwagen verlaten, heb jij meer omzet.
Bconnect Live Chat leidt tot meer verkoopkansen, dus meer omzet. Een hogere klanttevredenheid is meer omzet en bovendien komen je klanten ook nog eens terug.
Bconnect Live Chat leidt tot lagere kosten, omdat de werknemer efficiënter te werk kan gaan.

Beconnect Live Chat service staat voor: Meer leads, kwalitatieve service, meer nieuwe klanten, grotere bereikbaarheid, 100% transparantie, hogere klanttevredenheid en maatwerk. Je bereikt het allemaal met een Live Chat service op je website.

Ben jij al overtuigd?

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2018 retailone.nl

Thema door Anders Norén